Wednesday, June 28, 2006

周慧敏 - 新娘的眼泪

It was 1992 when I heard this wistful song. Vivian Chow (周慧敏) was every man's dream back then. I'm not a fan and her vocals are nothing to shout about but I do think she's incredibly attractive.
Vivian Chow c.1992Vivan Chow c.2005
(nothing's changed at 39!)

新娘的眼泪

当音乐响起 我挽着他
庄严地向前走 微微地低着头

没有人知道我心中
眼泪无声地坠落

人们错误的猜想
这是新娘的娇羞

当音乐响起 我挽着他
庄严地向前走 微微地低着头

没有人知道我眼中
眼泪究竟为谁流
那就是因为喜悦 人们说

无数的 花朵和祝福 纷纷涌向我
象徵永恆的婚戒套在手
想要退怯 再也没有理由

我早已看见 分离的结果
於是我决定 当你出国
正式婚礼开始的时候


Click here to download the mp3.
If that doesn't work, try either link on this page.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home